Kdo u nás koho učí?
Role učitele
Učitel je v Montessori škole nazýván průvodcem. Je to proto, že jeho role není dominantní. V popředí zájmu není učitel, který vymýšlí aktivitu, ale dítě, které si svou činnost vybírá. Úkolem průvodce je připravovat prostředí, dávat dětem individuální lekce, předvádět práci s pomůckami, pozorovat děti při jejich činnosti, aby byl schopen odhadnout aktuální zájem dítěte a případně mu vhodnou aktivitu nabídnout, a vést každodenní záznamy o činnostech dítěte.
Vzdělání učitele
Taková činnost vyžaduje vedle osobnostních kvalit učitele také hluboké pochopení Montessori metody, znalost práce se všemi pomůckami, schopnost pozorovat děti a pochopit jejich potřeby. Tyto dovednosti učitelé získávají ve výcvicích. Kvalita výcviků poskytovaná jednotlivými organizacemi je naneštěstí velmi různá, naše škola proto upřednostňuje celosvětově uznávané výcviky pod záštitou mezinárodní asociace Montessori AMI. Tato organizace byla založena v roce 1929 v Amsterdamu Marií Montessori , aby šířila její myšlenky a dohlížela na kvalitu vzdělávání pedagogů.
Kromě Montessori vzdělání mají naši učitelé kvalifikaci pro učitele mateřské školy dle Zákona o pedagogických pracovnících.