Předškolní vzdělávání

Montessori školka pro děti od 3 do 6 let v centru Olomouce

Místo, kde se zvídavost mění v sebevědomí

V naší Montessori školce se děti neučí proto, že musí, ale protože chtějí. Provázíme je prostředím vytvořeným tak, aby rozvíjelo samostatnost, soustředění a celoživotní lásku k učení. Každý den přináší nové objevy — v atmosféře klidu, respektu a laskavého vedení našich pedagogů.

Jak učíme

Děti se volně pohybují v pečlivě uspořádaném prostoru plném praktických materiálů pro jazyk, matematiku, vědu a praktický život.

/01

Připravené prostředí

Děti se volně pohybují v pečlivě uspořádaném prostoru plném Montessori pomůcek zaměřených na jazyk, matematiku, vědu a praktické dovednosti.

/02

Individualizované učení

Každé dítě postupuje vlastním tempem. Učitelé pozorují, provází a představují nové výzvy ve chvíli, kdy je dítě připravené.

/03

Bilingvní prostředí

Ve třídě působí čeští i anglicky mluvící učitelé. Děti vstřebávají angličtinu přirozeně — v každodenních situacích, hře i práci.

/04

Věkově smíšená komunita

Mladší děti se učí pozorováním starších, starší rozvíjejí trpělivost, sebejistotu a schopnost vést ostatní.

V čem je naše školka jedinečná

Kvalifikovaný tým průvodců

Naši zkušení pedagogové mají AMI Montessori vzdělání a dlouholetou praxi v předškolním vzdělávání.

Smiling woman with long dark hair on a green circular background

Jana Hetmanová

Jana Hetmanová

Afterschool club instructor, Elementary assistant, PE teacher

Headshot of a woman with chin-length dark brown hair wearing a light pink top against a teal background.

Kate Sichkar

Kate Sichkar

English Montessori guide (preschool)

Headshot of a woman with long wavy brown hair wearing a black blouse with white floral pattern against a teal background.

Barbora Hrozová

Barbora Hrozová

Preschool teacher

Headshot of a smiling man with short dark brown hair wearing a dark shirt against a light green background.

Iain Forsyth

Iain Forsyth

Native English speaker

Den ve třídě

Ráno začíná klidnou, soustředěnou prací.
Děti si samy volí aktivity, pracují s Montessori materiály a učí se individuálně nebo v malých skupinách.

Před obědem tráví všechny děti čas venku — hrají si, poznávají přírodu a pohybují se na čerstvém vzduchu.

Po obědě pokračuje den podle potřeb dítěte:
mladší děti odpočívají nebo spí,
starší pracují na tichých vzdělávacích projektech nebo tvoří.

Každý čtvrtek odpoledne chodí starší děti na výpravy mimo školu — do muzeí, do Pevnosti poznání a na další místa, kde propojují učení se skutečným světem.

Co si děti odnášejí

„Cílem vzdělávání v raném dětství je probudit v dítěti přirozenou touhu učit se.“