Náš příběh
Po narození mé dcery jsem byla přesvědčena, že moje dítě do žádné školky nedám. Moje vzpomínky na školku jsou téměř hrůzostrašné a neviděla jsem důvod, proč by podobné mělo mít moje dítě. Postupně jsem se setkávala s různými pohledy a teoriemi na výchovu a vzdělávání. Jako architektku mě na Montessori metodě nejprve zaujaly geniální matematické a geometrické pomůcky, a přiměly k tomu, abych se o tuto filozofii zajímala více. Za jedinečný považuji způsob, jakým Maria Montessori ke své práci přistoupila. Nepostavila svou metodu na teoretické hypotéze, ale naopak jako vědkyně nejprve děti pozorovala a následně navrhla program, který odpovídal jejich potřebám.
Navštěvovala jsem řadu kurzů pro rodiče, přečetla množství knih a materiálů na internetu, nejsilnějším zážitkem však pro mě byla pozorování v Montessori školkách a školách. Zde jsem si také uvědomila zásadní rozdíl mezi autentickým Montessori programem dle AMI a tradičním vzdělávacím programem s Montessori prvky, který v naší zemi převládá. Autentický Montessori program je pro dítě mnohem svobodnější a umožňuje mu neomezený rozvoj jeho potenciálu. Je však nesrovnatelně náročnější na osobnost a vzdělání učitele. Vzdělání založené na vnitřní motivaci člověka je pro mě opravdovým vzděláním pro život. Proto jsem se rozhodla založit v Olomouci autentickou Montessori školu a umožnit toto vzdělávání dětem vlastním i ostatním. Věřím, že člověk, který dělá to, co ho baví, je šťastný. A šťastní lidé dokážou změnit svět k lepšímu.
Lukrécia Lachmanová, zakladatelka školy