Náš tým
Ing.arch.Lukrécia Lachmanová- zřizovatelka školy
Jako architektku mě na Montessori nejprve zaujaly geniální matematické pomůcky. Díky nim jsem se o tuto vzdělávací koncepci začala zajímat více a dávalo mi obrovský smysl vzdělávat a vychovávat děti touto cestou. Zároveň jsem viděla obrovský rozdíl mezi čistou, autentickou montessori koncepcí a programy, které z ní pouze vycházejí. Další studium mě v tomto přesvědčení pouze utvrdilo. V roce 2015 jsem otevřela v Olomouci autentickou montessori školku a dva roky později školu. Vystudovala jsem výcvik AMI pro pedagogy pro práci s dětmi 6-12 let na Montessori Institute Prague a předškolní pedagogiku na Vysoké škole Humanitas.
Capucine – anglický Montessori průvodce
Pocházím z prostředí krásných francouzských Alp. Mám doktorát z pedagogiky, který jsem získala ve Velké Británii, kde jsem i učila na střední škole. Když jsem žila v jihovýchodní Asii, objevila jsem kouzlo Montessori metody a zamilovala se. Rozhodla jsem se rekvalifikovat na Montessori průvodkyni a získala titul z AMI pro předškolní věk. Měla jsem štěstí být školena lidmi jakou jsou: Madlena Ulrich, Lilian Bryan a Ulla Wikefeldt. Zbožňuji, když vidím, jak se děti v mé třídě rozvíjejí v samostatné a sebevědomé lidské bytosti. Ráda je podporuji v tom, aby získali celoživotní zájem o učení. Také si užívám, když mohu pracovat s dětmi individuálně a podpořit je v jejich práci s pomůckami. Ve volném čase ráda vařím a peču, a také se věnuji háčkování. Miluji přírodu a často vyhledávám možnosti, jak si do přírody vyrazit buď na kole nebo na pěší turistiku.
Jsem nadšená, že se mohu přidat do týmu velmi talentovaných pedagožek v Mezinárodní Montessori mateřské a základní škole Olomouc.
Kateřina Plívová – česká průvodkyně
Jsem absolventkou pedagogické fakulty Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem. Již během studia jsem začala s výukou kurzů angličtiny pro děti 3-14 let a s vedením plně anglických příměstských táborů. Miluji sledovat, jak se s každým rokem děti zlepšují a rozvíjejí své schopnosti, svůj potenciál a svou jedinečnost. Zároveň je úžasné se stále od dětí učit nové věci a rozvíjet se společně s nimi. I proto mne uchvátila metoda Montessori. Jsem velmi vděčná, že mohu být součástí týmu, který se věnuje autentické Montessori výuce a předává dětem radost z učení se.
Sylvia – anglický Montessori průvodce
Původem jsem z Francie. Svou cestu do světa vzdělávání jsem zahájila výukou EFL (angličtina jako cizí jazyk) pro různé úrovně pokročilosti a různé věkové kategorie. Působila jsem ve Francii, Vietnamu a Japonsku. Učila jsem více než 10 let na jazykových akademiích/školách, stejně jako na soukromých školách a v sirotčincích. V roce 2010, po mnoha letech pozorování dětí a s touhou dozvědět se více o alternativních vzdělávacích systémech, jsem odjela do Paříže a získala svůj Montessori diplom pro děti ve věku 3-6 let od AMI (Association Montessori Internationale). Poté jsem se přestěhovala do Hong Kongu, kde jsem byla 3 roky vedoucí učitelkou v bilingvní anglicky-mandarínské třídě na International Montessori School. V posledních letech jsem vedla děti, pomáhala školit učitele a rozvíjela Montessori programy v Hangzhou (Čína), Káthmándú (Nepál) a Valencii (Španělsko). Je mi potěšením být zpět v Olomouci a pokračovat ve vedení dětí z Rowan třídy. Věřím, že mou rolí Montessori průvodce je poskytnout dětem lásku k učení a pocit, že jsou schopné, sebevědomé a nezávislé bytosti. Je výsadou být součástí cesty každého dítěte v tak důležité etapě jeho života.
Bc. Monika Svobodová – česká průvodkyně
Vystudovala jsem sociální práce. Můj syn mě přivedl k zájmu o montessori, absolvovala jsem český národní montessori kurz pro pedagogy 3-6.
Mám ráda pohyb a sport a snažím se tuto lásku k pohybu předávat i dětem ve školce. Cvičíme pravidelně jógu a sportujeme v parku.
Linda Kališová- učitelka v batolecí třídě
Vystudovala jsem Střední pedagogickou školu v Přerově obor předškolní a mimoškolní pedagogika. Na škole jsem v každém ročníku absolvovala praxi v mnoha mateřských školách s dětmi různých věkových kategorií. Po škole jsem se o montessori začala více zajímat a velmi mě tento koncept zaujal, proto bych se chtěla v tomto směru dále rozvíjet a vzdělávat. Práce s dětmi mě velmi naplňuje a jsem moc ráda, že mohu být součástí tohoto týmu.
Leia – anglická rodilá mluvčí
Pocházím z Austrálie, kde jsem dokončil bakalářský titul a od té doby pracuji s dětmi. Je to téměř 20 let. Mám mnohaleté zkušenosti s péčí o děti, s koordinací a vedením programů rané gramotnosti a tvořením pro děti a v současné době pracuji více než 5 let v mezinárodní Montessori škole pro všechny věkové skupiny. Rozhodl jsem se specializovat na Montessori 0-3, protože jsem po několika letech práce ve třídě batolet objevila přirozený vztah k této věkové skupině. V roce 2020 jsem absolvoval školení asistentů Montessori 0-3 vedené Heidi Philippart. Rovněž dohlížím na péči o děti v odpoledních hodinách pro věkové skupiny 0-6 let. Opravdu mě baví pracovat, učit se a růst s dětmi a učiteli na této škole.
Mgr. et Mgr. Jana Hetmanová- odborný garant pro MŠ
Bc. Zuzana Priadková- vedoucí kanceláře školy
Pocházím ze Slovenska, na Masarykově univerzitě jsem studovala právo a podnikání. O montessori filozofii jsem jsem se začala zajímat po narození mých dětí. Velmi oceňuji přístup k samostatnosti dětí, respektování dětské individuality a dětských potřeb.
Proč výcvik AMI?
Výcviky učitelů certifikované AMI musí splňovat přísnén požadavky na obsah kurzu a vzdělání školících učitelů. Tyto výcviky zahrnují několik stovek hodin teorie a následně několik stovek hodin praxe. Vedou tak k hlubokému pochopení dítěte. Znalost psychologie dítěte a Montessori filozofie poskytuje učitelům kvalitní základ pro práci s dětmi.
Association Montessori Internationale AMI založila Maria Montessori v roce 1929 v Amsterdamu. Dnes je AMI živoucí organizací, sdružuje Montessori pedagogy po celém světě, organizuje výcviky pro pedagogy ve specializovaných výcvikových střediscích v Evropě, Asii, Austráílii a Severní Americe, akredituje Montessori školy splňující přísné standardy.