Náš tým
Ing.arch.Lukrécia Lachmanová – ředitelka školy
Jako architektku mě na Montessori nejprve zaujaly geniální matematické pomůcky. Díky nim jsem se o tuto vzdělávací koncepci začala zajímat více a dávalo mi obrovský smysl vzdělávat a vychovávat děti touto cestou. Zároveň jsem viděla obrovský rozdíl mezi čistou, autentickou montessori koncepcí a programy, které z ní pouze vycházejí. Další studium mě v tomto přesvědčení pouze utvrdilo. V roce 2015 jsem otevřela v Olomouci autentickou montessori školku a dva roky později školu. Vystudovala jsem výcvik AMI pro pedagogy pro práci s dětmi 6-12 let na Montessori Institute Prague a předškolní pedagogiku na Vysoké škole Humanitas.
Mgr. Martin Howes – anglický Montessori učitel ZŠ
Narodil jsem se v Johannesburgu v Jižní Africe a vyrostl jsem v Durbanu v Jižní Africe. Učím 20 let, z toho 8 let jako učitel základní školy. Učil jsem ve třídách nižších i vyšších ročníků základní školy. Rád učím, nejen ve třídě. Věřím, že vnější prostředí má studentům co nabídnout. Mám vášeň pro přírodu, čtení, cestování, návštěvy muzeí a poznávání a objevování nových věcí. Jsem nadšen, že se mohu připojit k týmu na Mezinárodní škole Montessori v Olomouci.
Mgr. Hana Steinerová – učitelka anglického jazyka a zeměpisu
Mgr. Kristýna Balážová – učitelka prvního stupně, Český montessori učitel
Kristýna vystudovala učitelství pro 1. stupeň a speciální pedagogiku. Kromě studia na Univerzitě Palackého v Olomouci strávila rok na finské univerzitě v Jyväskyle, kde se věnovala speciální pedagogice. Finské školy ji nadchly a chtěla co nejvíce přenést do své praxe.
Zlomovým okamžikem pro ni bylo přijetí do International Montessori School of Prague, kde se po roce stráveném v montessori třídě sama stala zapálenou zastánkyní metody. V roce 2014 jsem nastoupila do AMI výcviku pro první stupeň základní školy (6-12 let) a na podzim roku 2016 úspěšně promovala. V rámci studia měla šanci vidět montessori školy v USA, Německu, Nizozemí a ve Velké Británii.
Na podzim roku 2023 začala vypomáhat v Modré třídě mateřské školky a později na 2. stupni. Od února 2024 se přidala k týmu učitelů na 1. stupni.
Mgr. Martin Sedláček- učitel v základní škole – angličtina, tělocvik, výchova ke zdraví, lektor kroužků sebeobrany, vychovatel ve školní družině
Martin bude vyučovat angličtinu a tělesnou výchovu v Elementary a Adolescenty. Připravujeme také kroužek sebeobrany.
Přinášíme do týmu učitele, který má zkušenosti s výukou na Základní škole Manesova v Otrokovicích. Jeho komunikace s žáky a rodiči je profesionální a otevřená. Během své kariéry se věnoval také soukromému doučování, zejména angličtiny, a pomohl mnoha studentům překonat jazykové bariéry a úspěšně se připravit na Cambridge zkoušky. Martin Sedláček má magisterský titul pro výuku angličtiny a tělesné výchovy z Univerzity Palackého v Olomouci.
Mimo svou práci činnost se Martin věnuje své vášni pro bojová umění a psychologii, nacházejíc v těchto aktivitách fyzické i duševní obohacení. Kromě toho si rád užívá čas v přírodě při pěší turistice a kempování.
Linda Kališová – hlavní učitelka MŠ, průvodkyně v batolecí třídě
Vystudovala jsem Střední pedagogickou školu v Přerově obor předškolní a mimoškolní pedagogika. Na škole jsem v každém ročníku absolvovala praxi v mnoha mateřských školách s dětmi různých věkových kategorií. Po škole jsem se o montessori začala více zajímat a velmi mě tento koncept zaujal, proto bych se chtěla v tomto směru dále rozvíjet a vzdělávat. Práce s dětmi mě velmi naplňuje a jsem moc ráda, že mohu být součástí tohoto týmu.
Sully – anglický rodilý mluvčí
Bc. Barbora Nepožitková – učitelka MŠ
Studovala jsem na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci obor učitelství a v současnosti ještě studuji obor Sociální práce s dětmi a mládeží na téže univerzitě. Jezdívala jsem na letní tábory jako instruktorka, v rámci praxí jsem pak pracovala s dětmi batolecího, předškolního i školního věku. Zájem o alternativní vzdělávání a neautoritativní přístup jsem měla již při studiu a jsem ráda, že jej teď mohu dále rozvíjet a vzdělávat nejen děti, ale i sebe samu.
Kate, anglický Montessori průvodce MŠ,
Získala jsme magisterský titul v oboru praktické psychologie, diplom AMI 3-6. Po předchozích zkušenostech se speciální pedagogikou jsem hledala vzdělávání zaměřené na dítě, ve kterém je adaptace na společnost snadná a přirozená. Svou cestu Montessori jsem začala v Kyjevě na Ukrajině, kde jsem pracovala 5 let. Tato Montessori cesta pokračovala dalších 8 let v Izraeli, kde jsem zakládala veřejné Montessori školství, pracovala s dětmi i dospělými jako učitelka a správkyně školy. Nyní procházím školením AMI Diploma 3-6 v Praze. Miluji cestování, malování, jógu a objevování nových míst. Montessori vzdělávání je pro mě šancí budovat lepší budoucnost tím, že inspiruji dnešní děti.
Dita Mann DiS. – učitelka MŠ
Mgr. Irena Magdaléna Kočí – odborný garant 1. stupně ZŠ, česká učitelka
Vystudovala jsem Učitelství pro první stupeň ZŠ, v roce 2019 jsem absolvovala diplomový kurz pro učitele základních škol pod záštitou Montessori ČR.
Mgr. Kateřina Felklová – učitelka matematiky a zeměpisu druhého stupně
Jsem absolventkou oboru Matematika a Geografie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Již při studiu učitelství jsem si uvědomila, že alternativní cesta vzdělávání je ta správná volba. Proto jsem velmi vděčná za možnost pracovat právě v Mezinárodní Montessori škole v Olomouci.
Ve svém volném čase nejraději trávím čas na procházce se svým psem. Mám ráda vše, kde mohu rozvíjet kreativitu. Atˇ už se jedná o pečení, tvoření nebo kreslení. Mou velkou inspirací jsou životní styly skandinávských zemí.
RNDr. Jana Soukupová, Ph.D. – učitelka přírodovědných předmětů pro druhý stupeň
Jsem absolventkou přírodovědecké a filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Mám téměř desetiletou zkušenost se vzděláváním studentů věkové skupiny 10 – 14 let na poli přírodních věd v anglickém jazyce. Ráda rozšiřuji jejich obzory a přírodní vědy, které jsou standardně vyučovány v českých školách separátně, vzájemně propojuji, aby si studenti uvědomili, že všechno se vším souvisí. Zároveň se snažím o to, aby byly získané poznatky na poli fyziky, chemie a biologie pochopeny v kontextu každodenního života.
Mgr. Eliška Vajdíková – učitelka Českého jazyka, Dějepisu a Občanské nauky
Eliška Vajdíková je absolventkou oboru Český jazyk a Dějepis na pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Už od počátku studia učitelství projevovala vášeň pro vzdělávání a rozvoj mladých lidí. Jejím hlavním cílem je podněcovat zájem studentů o český jazyk, literaturu a dějepis prostřednictvím inovativních a interaktivních výukových metod, které staví na konstruktivistickém přístupu k výuce. Eliška je přesvědčená, že každý student má jedinečné schopnosti, a proto považuje za důležité je podporovat a rozvíjet.
Ve svém volném čase se nejraději věnuje četbě knih, procházkám v přírodě nebo pečení. Kromě toho se aktivně zabývá sebevzděláváním v oblasti psychologie a zdravého životního stylu.
Lucie Kordová Dipl.um.
Paní Lucie Kordová je absolventkou prestižních hudebních institucí – Pražské konzervatoře a Hudební univerzity múzických umění ve Vídni. Její profesní dráha zpěvačky začala v roce 2002 a od té doby se věnovala sólovým vystoupením.
Svůj pěvecký talent rozvíjí i na divadelních prknech, kde hostuje na českých i zahraničních scénách. Jako členka Moravského divadla v Olomouci přináší svůj umělecký přínos i do divadelního světa.
Lucie Kordová se pyšní mnoha cenami a laureátskými tituly z mezinárodních i českých soutěží. Její zkušenosti a vášeň pro hudbu spojila v pedagogické činnosti, kterou od roku 2014 rozvíjí na hudebních školách.
Petra Sochorová – kroužek šachu
Jsem lektorka kurzů pro děti, absolventka anglistiky a germanistiky na UP v Olomouci a mezinárodní mistryně v šachu. Šachy hraji už od svých pěti let, nyní jsou pro mě už spíše koníčkem, ale v minulosti jsem pravidelně reprezentovala ČR na nejrůznějších soutěžích včetně juniorských ME a MS a soutěžích družstev. Zde ve škole vedu šachový kroužek již třetím rokem.
Bc. Zuzana Priadková, MBA, LL.M. – zástupce ředitele pro provoz
Na Masarykově univerzitě jsem studovala právo a podnikání. O montessori filozofii jsem jsem se začala zajímat po narození mých dětí. Velmi oceňuji přístup k samostatnosti dětí, respektování dětské individuality a dětských potřeb.
S paní ředitelkou spolupracuji od otevření první třídy školky.
Proč výcvik AMI?
Výcviky učitelů certifikované AMI musí splňovat přísnén požadavky na obsah kurzu a vzdělání školících učitelů. Tyto výcviky zahrnují několik stovek hodin teorie a následně několik stovek hodin praxe. Vedou tak k hlubokému pochopení dítěte. Znalost psychologie dítěte a Montessori filozofie poskytuje učitelům kvalitní základ pro práci s dětmi.
Association Montessori Internationale AMI založila Maria Montessori v roce 1929 v Amsterdamu. Dnes je AMI živoucí organizací, sdružuje Montessori pedagogy po celém světě, organizuje výcviky pro pedagogy ve specializovaných výcvikových střediscích v Evropě, Asii, Austráílii a Severní Americe, akredituje Montessori školy splňující přísné standardy.