Náš tým
Ing.arch.Lukrécia Lachmanová – ředitelka školy
Jako architektku mě na Montessori nejprve zaujaly geniální matematické pomůcky. Díky nim jsem se o tuto vzdělávací koncepci začala zajímat více a dávalo mi obrovský smysl vzdělávat a vychovávat děti touto cestou. Zároveň jsem viděla obrovský rozdíl mezi čistou, autentickou montessori koncepcí a programy, které z ní pouze vycházejí. Další studium mě v tomto přesvědčení pouze utvrdilo. V roce 2015 jsem otevřela v Olomouci autentickou montessori školku a dva roky později školu. Vystudovala jsem výcvik AMI pro pedagogy pro práci s dětmi 6-12 let na Montessori Institute Prague a předškolní pedagogiku na Vysoké škole Humanitas.
Irena – Česká učitelka, třídní učitelka
Kateřina
Kristýna – učitelka prvního stupně, Český montessori učitel
Kristýna vystudovala učitelství pro 1. stupeň a speciální pedagogiku. Kromě studia na Univerzitě Palackého v Olomouci strávila rok na finské univerzitě v Jyväskyle, kde se věnovala speciální pedagogice. Finské školy ji nadchly a chtěla co nejvíce přenést do své praxe.
Zlomovým okamžikem pro ni bylo přijetí do International Montessori School of Prague, kde se po roce stráveném v montessori třídě sama stala zapálenou zastánkyní metody. V roce 2014 jsem nastoupila do AMI výcviku pro první stupeň základní školy (6-12 let) a na podzim roku 2016 úspěšně promovala. V rámci studia měla šanci vidět montessori školy v USA, Německu, Nizozemí a ve Velké Británii.
Na podzim roku 2023 začala vypomáhat v Modré třídě mateřské školky a později na 2. stupni. Od února 2024 se přidala k týmu učitelů na 1. stupni.
Lily – učitelka 1. stupně Montessori
Můj přístup k učení vychází z hlubokého respektu k vývojovým potřebám dítěte, principu „follow the child“ a síly hry. Věřím, že právě hra je klíčem k přirozenému objevování světa a k učení, které má smysl a radost.
Moje cesta učitelky začala v New Yorku a zavedla mě do Číny, Thajska a Maroka. V současnosti dokončuji magisterské studium se specializací na Montessori pedagogiku a raný vývoj dítěte.
Inspirují mě myšlenky Marie Montessori i moje vlastní dětství plné svobody, tvořivosti a her. Ve výuce mě baví podporovat děti v psaní a čtení jejich vlastních příběhů a objevovat s nimi svět, kde mají jejich myšlenky a hlas své místo.
Linda – hlavní učitelka MŠ, průvodkyně v batolecí třídě
Vystudovala jsem Střední pedagogickou školu v Přerově obor předškolní a mimoškolní pedagogika. Na škole jsem v každém ročníku absolvovala praxi v mnoha mateřských školách s dětmi různých věkových kategorií. Po škole jsem se o montessori začala více zajímat a velmi mě tento koncept zaujal, proto bych se chtěla v tomto směru dále rozvíjet a vzdělávat. Práce s dětmi mě velmi naplňuje a jsem moc ráda, že mohu být součástí tohoto týmu.
Iain – anglický rodilý mluvčí
Iain Forsyth je rodilý mluvčí z Velké Británie. Má vzdělání v mimoškolní pedagogice a výuce anglického jazyka jako cizího jazyka, což mu dává dobrý základ pro práci s dětmi ve věku 6–9 let. V naší škole působí v úseku školky jako pedagog odpoledních aktivit a v Lower Elementary, kde se věnuje výuce angličtiny, ale také projektové a kosmické výchově.
Barbora – učitelka MŠ
Studovala jsem na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci obor učitelství a v současnosti ještě studuji obor Sociální práce s dětmi a mládeží na téže univerzitě. Jezdívala jsem na letní tábory jako instruktorka, v rámci praxí jsem pak pracovala s dětmi batolecího, předškolního i školního věku. Zájem o alternativní vzdělávání a neautoritativní přístup jsem měla již při studiu a jsem ráda, že jej teď mohu dále rozvíjet a vzdělávat nejen děti, ale i sebe samu.
Kate, anglický Montessori průvodce MŠ,
Získala jsme magisterský titul v oboru praktické psychologie, diplom AMI 3-6. Po předchozích zkušenostech se speciální pedagogikou jsem hledala vzdělávání zaměřené na dítě, ve kterém je adaptace na společnost snadná a přirozená. Svou cestu Montessori jsem začala v Kyjevě na Ukrajině, kde jsem pracovala 5 let. Tato Montessori cesta pokračovala dalších 8 let v Izraeli, kde jsem zakládala veřejné Montessori školství, pracovala s dětmi i dospělými jako učitelka a správkyně školy. Nyní procházím školením AMI Diploma 3-6 v Praze. Miluji cestování, malování, jógu a objevování nových míst. Montessori vzdělávání je pro mě šancí budovat lepší budoucnost tím, že inspiruji dnešní děti.
Dita – učitelka MŠ
Lucie – lektor hudební výchovy
Paní Lucie je absolventkou prestižních hudebních institucí – Pražské konzervatoře a Hudební univerzity múzických umění ve Vídni. Její profesní dráha zpěvačky začala v roce 2002 a od té doby se věnovala sólovým vystoupením.
Svůj pěvecký talent rozvíjí i na divadelních prknech, kde hostuje na českých i zahraničních scénách. Jako členka Moravského divadla v Olomouci přináší svůj umělecký přínos i do divadelního světa.
Lucie Kordová se pyšní mnoha cenami a laureátskými tituly z mezinárodních i českých soutěží. Její zkušenosti a vášeň pro hudbu spojila v pedagogické činnosti, kterou od roku 2014 rozvíjí na hudebních školách.
Petra – kroužek šachu
Jsem lektorka kurzů pro děti, absolventka anglistiky a germanistiky na UP v Olomouci a mezinárodní mistryně v šachu. Šachy hraji už od svých pěti let, nyní jsou pro mě už spíše koníčkem, ale v minulosti jsem pravidelně reprezentovala ČR na nejrůznějších soutěžích včetně juniorských ME a MS a soutěžích družstev. Zde ve škole vedu šachový kroužek již třetím rokem.
Jana – lektor odpolední družiny, asistent v MŠ
Bc. Zuzana Priadková, MBA, LL.M. – zástupce ředitele pro provoz
Na Masarykově univerzitě jsem studovala právo a podnikání. O montessori filozofii jsem jsem se začala zajímat po narození mých dětí. Velmi oceňuji přístup k samostatnosti dětí, respektování dětské individuality a dětských potřeb.
S paní ředitelkou spolupracuji od otevření první třídy školky.
Proč výcvik AMI?
Výcviky učitelů certifikované AMI musí splňovat přísnén požadavky na obsah kurzu a vzdělání školících učitelů. Tyto výcviky zahrnují několik stovek hodin teorie a následně několik stovek hodin praxe. Vedou tak k hlubokému pochopení dítěte. Znalost psychologie dítěte a Montessori filozofie poskytuje učitelům kvalitní základ pro práci s dětmi.
Association Montessori Internationale AMI založila Maria Montessori v roce 1929 v Amsterdamu. Dnes je AMI živoucí organizací, sdružuje Montessori pedagogy po celém světě, organizuje výcviky pro pedagogy ve specializovaných výcvikových střediscích v Evropě, Asii, Austráílii a Severní Americe, akredituje Montessori školy splňující přísné standardy.